lördag 26 oktober 2013

Mossänglar

                                                                                                                                                                 

Mitt senaste projekt är "hör och häpna" inte jeans, även om jag har många idéer kring det i huvudet. Men nu inför Alla-helgons-helgen tog jag upp en gammal produkt och det är mossänglarna. De är ca 25 cm höga och har en stomme av hönsnät, sten och kottar. Den klär jag sedan med mossa och pyntar med pärlor, virkat hjärta och vingar av hönsnät. Jag tycker själv de är bedårande och har satt en utanför ytterdörren vid entrén. Jag har gjort med guldfärgade pärlor och då är kanten på vingarna också surrad med guldband. De som är med silverpärlor har givetvis silverkant på vingarna.
                                                                                     Och som vanligt är jag ingen mästerfotograf så det
är svårt att se skillnad på bilderna.

Änglarna kostar 150:-/st. och är främst tänkta att stå ute, antingen som gravdekoration eller för att pryda en entré. Ställs de under tak eller t o m inomhus är det rekommenderat att duscha dem dagligen så håller de sig fräscha längre.


När jag förhandsgranskar så är ju texten som vanligt inte lika snyggt till höger om bilderna som jag vill att den ska vara, men jag hoppas att den blir
det vid publicering. Och blir den inte det så är det ju viktigast att all text kommer med och kanske mindre viktigt hur det ser ut.........eller inte(enligt mig).


Väl mött till nästa inlägg / Anneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar