måndag 25 februari 2013

Återvunnet

Jag jobbar väldigt mycket med återvunnet material, för tillfället är det jeans som står högst upp på listan. Alltså avlagda, kanske lite trasiga jeans från familjen, vänner, bekanta och även andra som kommer och lämnar i butiken. Det enda kravet jag har är att de ska vara tvättade, i övrigt tar jag tacksamt emot jeans. Även garner i olika färger och kvalitéer kommer till ny användning hos mig. Fördelen med att återanvända är naturligtvis ett miljötänk men även att jag kan hålla mina "utpriser" nere, alltså att jag inte är dyr med mina produkter i butiken. Men allt är tvättat och luktar gott innan det hamnar på hyllorna. Naturligtvis händer det att jag köper nya materialer också om det behövs men det bär emot.
Väskan på bilden sydde jag nyligen till sambon som sjunger i kör. Han har själv bestämt (önskat) hur den skulle se och den blev precis så, sa han. Fler bilder finns på butikens hemsida, www.aateljen.se under fliken special.
I övrigt stickar jag "burk-ugglor" och ska måla nya skyltar till butiken. Mer om detta fram över.
Väl mött till nästa inlägg / Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar