tisdag 5 mars 2013

Hjärtan, blått, rött och jeanstyg

Ja, läser man rubriken så är det mina favoriter: hjärtan i alla former, färgerna blått och rött och jeanstyger, som finns i alla världens färger och kvaliteter. Dessa har jag kombinerat nu.

En av de senaste väskorna blev så här.
När jag syr bordstabletter av jeans ( kommer i ett inlägg framöver, kolla annars hemsidan, www.aateljen.se) blir det ofta småbitar över på varje byxa. De sparas naturligtvis och småbitshögarna höllt på att växa iväg, så nu la jag det andra arbetet åt sidan och tog tag i dessa högar istället.
Till att börja med ser jag vilka bitar som är stora nog till att bli baksidor till grytlappar eller 4-kanter som jag syr ihop 4 och 4, nästa sortering är stora hjärtan till framsidor på grytlappar (återigen i ett annat inlägg eller hemsidan), sedan blir det delar till bollar och det som sen blir kvar har jag tidigare kastat.
Men ... min titel på mitt visitkort är ju idéspruta och det poppar ständigt upp nya så nu blev det lite sneda hjärtan. 
Dessa sydde jag med tät sicksack på 5 grytlappsrutor och la till 4 utan hjärtan och vips så hade jag en framsida i lagom storlek för vardagsväska.

Baksidan har jag gjort efter samma princip som när jag syr bordstabletter, "fyll på tills det passar mallen". Sidor och botten till väskan måttas efter fram och baksidor.

Jag är ingen mästerfotograf och här ser det nästan ut som att väskan är lite rektangulär men den är 32 x 32 cm och handtagen är ungefär 65 cm långa.
Jag fodrar ibland mina väskor med något roligt tyg. Detta är i en ganska ljus blå nyans med vita blommor. På insidan av denna väskan är det också 2 öppna fickor som är ca 20 x 20 cm.

Intresserad av att köpa denna eller liknande så tar jag 200:-.
Alltså jeansväska utan stängning med foder och två fickor.




Sambons körväska i tidigare inlägget tar jag 150:- för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar