måndag 20 maj 2013

Specialbeställningar

För någon månad sen fick jag en specialbeställning på en balklänning. Rolig utmaning. Efter många turer fram och tillbaka med modell, tyg och mönster så är den nu äntligen klar. Endast uppläggning och sjal återstår. Jag är nöjd och framförallt så är kunden helnöjd vilket gör det extra roligt.

Jag även sytt ett annat specialbeställt projekt som jag inte fotat än men jag kan avslöja att det är ett annorlunda förkläde.

För övrigt har jag börjat på fler herrförkläden med nedandel i jeanstyg som legat och väntat och fortsätter även med de populära bordstabletterna. Jag har skickat ut en efterlysning på avlagda jeans till sambons jobb och bekantskapskretsen för nu börjar det tryta i jeanslagret. Har du några liggandes tar jag gärna emot dem med tacksamhet, bara de är tvättade.

Väl mött till nästa inlägg / Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar