tisdag 11 juni 2013

Mera special

Som jag skrev tidigare så hade jag inte fotat det beställda förklädet. Här är det och det finns numera i  Ekeby. Kunden beställde ett äppelgrönt förkläde med rosa kant och det tolkade jag så här. Ska tillägga att kunden verkade helnöjd när hon hämtade det.

Jag har varit på Heagården, i utkanten av Munka Ljungby, på Heagårdsdagen med öppen gårdsvisning, konsthantverk och café och blev överraskad över antalet besökare och en finfin försäljning. Alltid roligt att komma dit. Tack Bengt-Åke.

Jag har också varit och "passat" på Wideröra café och växter i helgen som gick. Trädgårdsrundan var ju temat och det märktes på konsthantverksutställarnas försäljning. Lisbet sålde i alla fall mycket växter och faktiskt blev det lite försäljning för en del av hantverkarna också. Vi har i alla fall roligt, vi hantverkare som träffas och passar tillsammans, tycker i alla fall jag, trots lite gliringar från vissa. Men jag försäkrar att inga misstag har begåtts varken vid besökarantalsräkning eller vid betalningsregistrering. Om bara alla hade tänkt efter före ....... så hade det varit ännu trevligare. Inget ont över Wideröra eller Lisbet, absolut inte, men vederbörande som förhoppningsvis känner sig lite träffad kan ta åt sig. Nog om detta, jag ser fram emot fler trevliga passningar på Wideröra och hoppas att alla andra också gör detta, skriven på listan eller ej.

Väl mött till nästa inlägg / Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar