måndag 26 augusti 2013

Datahaveri!

Efter flera datahaverier är jag nu äntligen tillbaka med förhoppningsvis fungerande program. Det är så frustrerande att inte kunna göra det man vill på sin dator. Jag vill ju så gärna hålla er uppdaterade om vad som händer i butiken. Ska försöka att göra en summering över den fantastiska sommarsäsongen. Senaste inlägget var ju den 11 juni och sen dess har det varit fullt upp med att producera ett lager inför mässorna som jag skulle till.

26-28 juli ställde jag ut på Hantverksmässan i Båstad och sålde så bra att vissa grejor tog slut och jag fick sy även nattetid. Men det gör jag gärna vid enstaka tillfällen när jag vet att mina produkter är efterfrågade. Ca 20 000 besökare (enligt arrangörerna) och ganska bra väder.

10 augusti ställde jag ut i Ängelholms hembygdspark på deras hantverksdag (minst 10 år sen jag deltog senast). Många besökare och bra försäljning trots dåligt väder på eftermiddagen.

11 augusti ställde jag ut på Ingeborrarps friluftsmuséum utanför Örkelljunga. Första gången för mig men inte den sista. Fint väder, många besökare och bra försäljning gjorde att jag tackade ja till nästa arrangemang den 8 september. Har ännu inte så mycket information angående denna dagen men det kallas Höstmarknad och det kommer säkert att bli lika trevligt som senast.

Under sommaren har jag också haft "passningar" på Wideröra café och växter, som ju ligger mellan Ekeby och Tågarp. Där är vi nu 58 hantverks- och konstutställare, så det är väl värt minst ett besök. Där har jag också sålt väldigt bra under sommaren och haft svårt att hinna med att producera till alla ställen men med långa dagar och korta nätter har det gått.

Vill härmed också passa på att tacka alla mina kunder och arrangörer av de olika hantverksutställningarna, ni har gjort allt jobb värt mödan. På återseende hoppas jag :-).

Väl mött till nästa inlägg / Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar