onsdag 6 mars 2013

En väska till

I förra inlägget sa jag att jag älskar hjärtan, blått, rött och jeans.
Då faller det sig ganska naturligt i alla fall för mig att göra en väska med just det där. Idén kom ju som du kanske förstår när jag gjorde den blå väskan som jag berättade om i inlägget igår.
Ungefär samma koncept fast med röd söm på hjärtanen och rött tyg i ovankanten. Väskan har också röda sömmar på handtagen och i ytterkanterna på fram och baksida.
Baksidan gjorde jag av en stor bit jeanstyg och fyra större hjärtan med röd söm. Måtten på väskan är ungefär de samma, 32 x 32 cm och bredden på gavlar och botten är lite mer än 10 cm. Handtagen är något kortare, ca 60 cm.
Fodertyget är detsamma, ljusare blått bomullstyg med vita blommor. Skillnaden är att jag har gjort 2 större fickor med dragkedja, 20 x 15 cm närmast botten och en öppen ficka på varje sida ovanför, 15 x 10 cm.


Denna väskan tar lite längre tid och kräver lite mer material så priset blir lite högre, 250:-.

Väl mött till nästa inlägg / Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar