lördag 6 april 2013

Ny/gammal idé blir födelsepresent

Den här dekorerade cykelkorgen fick jag idén till för snart 2 år sedan. Jag virkade då blommor, blad och stjälkar och sydde på min egen fasta cykelkorg. Jag gjorde mina blommor vita. Det tyckte jag kunde vara snyggt och lysa upp min röda cykel med svart cykelkorg. Det blev verkligen lyckat men efterrsom den alltid står ute, inte ens under tak och på skuggsidan av huset så har de vita blommorna fått en lätt mossgrön färg. De är alltså inte ett dugg snygga längre och jag har virkat nya röda blommor men på grund av det bistra vädret så har de inte blivit påsydda. Först ska jag ju sprätta av de gamla och sen sy dit de nya, vilket lätt tar några timmar ute och utan vantar. Lär kanske
dröja ännu ett tag innan de blir bytta på min cykel.

Men så kläckte sambon en idé om att det finns ju lösa cykelkorgar att köpa och därmed dekorera, så denna blev en födelsedagspresent till min systerdotter, som har en vit cykel och gillar rosa. Hon cyklar till jobbet varje dag så det kan ju bli bra reklam :-).

Jag ska försöka komma ihåg att ta före- och efter- bilder på min cykel när det blir varmt nog att fixa med den utomhus.

Jag har även gjort en med röda stora blommor och
                                                                                     en gul fjäril. Bara inte fotat den än. Jag håller på
                                                                                     att virka blommor i ljusblått till nästa.

Mina inköpta cykelkorgar är svarta men blommorna som ska sitta på kan beställas i valfri färg och stora eller små blommor. Du kan också välja till om du vill ha en fjäril eller ett hjärta. Har du en egen cykelkorg går det bra att ta med denna men det måste vara i metall inte i rotting.

Pris:    Fast cykelkorg 300:-  (beställning på blommor en vecka innan montering, som tar två dygn)
           Mina cykelkorgar 250:-
           Egen, lös korg 200:-

Väl mött till nästa inlägg / Anneli

P.s. Ni skulle se så snyggt det ser ut på min arbetssida med all text till höger och bilder till vänster. Inte alls så rörigt som när det blir publicerat. Attans.           D.s.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar