lördag 6 april 2013

Vad ska det bli?????

Och så var det det här med jeans igen :-)

Har ju skrivit i tidigare inlägg om en del av mina jeansprodukter. Bitarna som blir över kan jag inte bara kasta och småbitslådan fylls snabbt på när man jobbar med de olika artiklarna. Dessa måste ju också bli till något och efter att Sambon och jag varit på en liten del av konstrundan fick jag inspiration till att teckna denna uggla och sedan klippa ut den i olika jeansblå nyanser. Delarna sicksackades på en, i detta fallet, mörkare baksida med en beigegul- kallas jeans-söms-gul sytråd. Sedan sydde jag på blå ögon. Jag tycker själv att den blev bra och jättesöt men vet inte riktigt vad den kommer att dekorera, kanske en väska, kanske en kudde eller kanske något helt annat. Saknar vliseline för att kunna jobba vidare men har beställt hos Bibbis Textil och vet att den är skickad, så förhoppningsvis har jag den i början på nästa vecka. Då har jag kanske bestämt mig för var ugglan ska landa :-).

Väl mött till nästa inlägg / Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar